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What is the difference between UX and CX?

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by hyormrm 2020. 5. 5. 16:50

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Top 5 factors and reasons for differentiating UX and CX

 

“I do not understand why, when I ask for a grilled lobster in a restaurant, I am never served a cooked telephone.”

- Salvador Dalí

 

레스토랑에서 구워진 랍스터를 주문할때, 왜 요리된 전화기를 절대 사용하지 않는지 이해할 수 없다.

-살바도르 달리

 

 

Let me guess; you didn’t understand one of my favorite quote of all time! Let me explain; he was a famous surreal painter who had a significant impact on art, design, film, and photography industry. It is said, Adobe built Photoshop to mimic his artworks on the digital platform.

Also, this is the kind of mistake a lot of businesses out there end up doing. To sell you my idea through this article, I don’t need to explain using a famous quote over something that makes no sense for you as a reader. To further elaborate, I cater readers from technology, design, and business study background and hence this is a bizarre start for any of you reading, and it’s understandable. A lot of businesses forget their customers and run behind strange things.

 

맞춰보자; 당신은 내가 가장좋아하는 문장 중 하나인 저 문장을 이해하지 못했을 것이다.  설명하자면; 그는 예술, 디자인, 영화 그리고 사진 사업에 거대한 영향을 끼친 유명한 초현실주의 화가이다.  어도비는 그의 예술작품을 디지털 플랫폼에 모방하기 위해 포토샵을 만들었다고 한다.

또한, 이것은 많은 사업체들이 저지르게 되는 일종의 실수이다. 이 아티클을 통해 당신에게 내 생각을 팔기 위해서, 독자인 당신에게 이해되지 않는 유명한 문장을 인용하면서 설명할 필요가 없다. 더 자세히 말하자면, 나는 기술, 디자인 그리고 사업체의 배경의 독자들을 만족시킨다, 그렇기 때문에 읽고 있는 당신에게 이상한 시작이라는 것을 이해할 수 있다. 많은 사업체들이 그들의 고객을 잊고 이상한 일들에 뒤떨어 진다.

 

 

No one really would like it if their phone has 13 cameras and shines in 7 vivid colors. But the same thing if launched in June and ‘Capture all vibrant details in your life’ named campaign and is named ‘The Pride Phone,’ it’s the hit product. This is the customer’s experience design bit of the plan.

Don Norman’s coined term UX or user experience in the ’90s, and CX or customer experience is relatively new in the design industry. Most of us get confused as a lot of aspects overlap. A study by Forrester shows, customers will pay 4.5 X more if the customer experience is pleasant. Another survey by CX Network shows, only 30% of consumers believe brands are focused on them, to fill that gap CX bridges the emotional aspects of connection and UX focuses on the physical touchpoints.

 

아무도 그들의 폰이 13개의 카메라가 있고 7개의 비비드 색깔로 빛나기를 원하지 않는다. 그러나 만약 6월에 출시가 되고, 당신의 인생에서 다양한 모든 디테일들을 찍으세요' 라는 캠페인이 나오고, 이름이 'The Pride Phone'이라면 인기 상품일 것이다. 이것이 고객의 계획 경험을 설계하는 일부이다, 

노말드는 90년대에 사용자 경험 또는 ux 신조어를 만들었고, cx 또는 고객 경험은 상대적으로 디자인 사업에서 최근에 새로워 졌다. 대부분의 우리는 많은 부분이 겹쳐서 혼돈스럽다. forrester의 연구에 따르면, 고객들은 즐거운 경험을 하면 4.5배 이상을 더 쓴다고 한다. 다른 cx 네트워크의 조사에 따르면, 소비자의 30%만이 브랜드가 자신들에게 초점을 맞추고 있으며, CX는 감정적인 측면을 연결시키고 UX는 물리적 접점에 초점을 맞추고 있다고 한다.

 

The five factors and reasons for differentiating UX and CX

ux 와 cx를 차별화 하는 5가지 요인과 이유는 다음과 같다

 

  1. Why UX ≠ CX?

Undoubtedly we need both, but UX is a part of CX as a whole.

1. 왜 ux와 cx는 같지 않은가?

물론 우리는 둘다 필요하지만, 전체적으로 보면 ux는 cx 파트의 한 부분이다.

 

2. What is their expertise?

CX designer is a business expert, branding, and marketing expert. UX designer is a technical, design, and psychology expert.

그들의 전문지식은 무엇인가?

cx 디자이너들은 사업, 브랜딩 그리고 마케팅의 전문가이다. ux 디자이너는 기술, 디자인, 그리고 심리학 전문가 이다.

 

3. What do they do?

CX designers look at the whole experience, including all channels of the brand, sales, and services. In contrast, UX is more specific, focusing on an app or website’s behavior and interaction styling.

그들은 무엇을 하는가?

cx 디자이너는 모든 브랜드의 채널을 포함해서 판매 그리고 서비스까지 모든 경험을 본다. 반대로 ux는 좀 더 구체적이고 앱이나 웹사이트의 행동과 인터렉션 스타일에 집중한다.

 

4. What do they focus on?

CX Design focuses on customer service and brand reputation, while UX Design focuses on usability, interaction, and visual design.

무엇에 초점을 맞추는가?

cx 디자인은 고객 서비스와 브랜드 평판에 집중하는 반면 ux 디자인은 사용성, 인터렉션 그리고 비주얼 디자인에 집중한다.

 

5. What is their business objective?

CX consultants focus on boosting revenues via advertising, improving customer service, and creating a more reliable brand. UX consultants focus on usability only.

Leo9 Studio, a design agency in Mumbai, has done some beautiful UX designs. One project that strikes out for me is the one that they did for TravelXP.

그들의 사업목표는 무엇인가?

CX 컨설턴트는 광고를 통한 수익 증대, 고객 서비스 개선 및 보다 안정적인 브랜드 창출에 초점을 맞춘다. UX 컨설턴트는 사용성에만 초점을 맞춘다.

mumbai에 있는 디자인 에이전시인 leo9 studio는 아름다운 ux 디자인을 완성시켜 왔다. 나에게 중요한 프로젝트 중 하나는 그들이 했던 travelxp이다.

 

 

The concept clearly shows traits for CX. Companies across the globe haven’t fully explored the potential of CX yet, but sure they know the importance of it.

이 개념은 cx의 특성을 명확하게 보여준다. 전 세계적으로 회사들은 cx의 잠재력을 충분히 탐구하지 못했지만, 그것의 중요성에 대해서는 알고있다.

 

Conclusion for UX vs. CX

You remember customers, they will remember you. It has always been about them first. Customers pay attention to all parts of their experience with the product and value the overall experience.

With every interaction with the customer, the company builds relationships. CX is the relationship, and UX is the interaction for that relation.

They will either buy, subscribe, or follow your product/service and trust your brand or turn to competition. It’s necessary to say that for the success of any business, it should be consistent with both UX Design and CX Design.

 

ux vs cx의 결론

고객들을 기억하면, 그들도 당신을 기억할 것이다. 항상 고객들에 관한 것이었다. 고객은 제품 사용 경험의 모든 부분에 주의를 기울이고 전반적인 경험을 중요하게 생각한다.

고객들과의 모든 상호작용으로 회사는 관계를 구축한다. cx는 관계이고, ux는 그 관계에 대한 상호작용이다. 

그들은 당신의 상품이나 서비스를 구매하고 구독하고 또는 팔로우 할 것이고 당신의 브랜드를 믿거나 그렇지 않으면 다른 회사로 갈아탄다. 모든 비즈니스의 성공을 위해서는 UX Design과 CX Design 모두와 일관성이 있어야 한다고 말할 필요가 있다.

 

 

 

 

 

 

 

원문:

https://medium.com/search?q=ux%20cx

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